Exposició La Bellesa de la Vellesa

Tot va començar el Juny del 2025 quan l’Espai de la Gent Gran va visitar la meva exposició de fotografia de natura, que vaig fer a Ca la Cinta al meu poble (Torrelles de Llobregat). Els hi va agradar tant les fotografies que tenia exposades, que les responsables del casal em van proposar fer un calendari amb les fotos de les dones i homes del Casal. 

Van quedar molt contentes i el desembre d’aquest any  vaig començar a fer retrats en blanc i negre de les Àvies i Avis, un projecte en que vaig voler posar èmfasi, a partir de moments viscuts amb elles i ells al casal, que fer-se gran no és tant dolent com m'imaginava. Veure histories reflectides en els retrats de cada una d'elles; un  gest, una mirada, una vivència etc. Les dones que venen al casal tenen una certa edat que no els impedeix treure el millor de si mateixes en cada activitat, en cada taller. Un somriure val més que mil paraules.

En el projecte he volgut  destacar els diferents punts de vista que tenen cadascuna d’elles  i les formes de pensar.

I en aquest espai  és on poden trobar-se a elles mateixes i desconnectar de la rutina diària. I aprendre les unes de les altres. Aquí la majoria venen cada dia per estar amb altres persones i sentir-se acompanyades i fer activitats. Des de pintar i dibuixar, llegir i  reforçar la memòria, així com la part física, i la part emocional.

I ara aquest projecte del dia 7 de març s’ha convertit en una exposició coincidint amb el dia de la dona, a Ca la Cinta. Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Torrelles de Llobregat, la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que han permès que es pogués tirar endavant.



























Comentaris